Doneer nu

Zeer impulsieve suïcide

• Dit onderwerp is leeg.
  • Auteur

Beantwoorden
    #30011 Reageer

nobody
    Gast

Een man van rond 74 stond op het punt van emigreren. Hij zou bij zijn zoon in Spanje een nieuw te bouwen huis gaan bewonen. Alles werd definitief en grondig aangepakt. Alles in dozen en volgende week de ondertekening. En na volgende week vertrek.
    Die dag deed hij de laatste zaken ondanks dat hij twee dagen ervoor had gehoord dat zijn vrouw kanker had. Zijn vrouw gaat voor die dag weg en zou in de middag terug komen. Hij zegt haar nog gedag en een ‘tot straks’. Het blijkt dat hij nog geen half uur na haar vertrek zich suïcideerde.
    Mijn vraag (Aan oud-collega Freek Gillisen)
    Kan dit te maken hebben met beginnende dementie?
    Ook omdat het zo tegenstrijdig is met zijn rustig voorbereiden en kalm gedrag. Tevens hoorde ik dat mogelijk bij beginnende dementie een stof kan vrijkomen die blijkbaar een impulsief en extreme reactie kan veroorzaken.
    Ik stel deze vraag ook omdat naasten en achterblijvers met zoveel vragen zitten en deze gebeurtenis willen verwerken.

Reageer op: Zeer impulsieve suïcide

Beantwoorden
    #30046 Reageer

nobody
    Gast

Beste schrijver, wat een ontzettend heftige gebeurtenis. Wij zetten uw vraag door en zullen terugkoppelen wanneer wij wat horen. Veel sterkte gewenst. Team Alzheimercentrum

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reactie plaatsen

Op het forum kunt u een reactie geven op een bericht van iemand anders. U registreert zich dan met uw emailadres. Uw e-mailadres wordt niet getoond op het forum. Berichten zijn volledig anoniem. Als u melding wilt krijgen van vervolgreacties vink dan de checkbox aan.

Mijn informatie:

Volg ons via