Doneer nu

Wat zijn vragen die u wilt stellen? & Heeft u tips voor een ander?

• Auteur
  • Wat zijn vragen die u wilt stellen? & Heeft u tips voor een ander?

Beantwoorden
    #9841 Reageer
    Astrid Hooghiemstra
    Astrid Hooghiemstra
    Sleutelbeheerder

Wist u dat 10% van de patiënten met dementie jonger is dan 65 jaar? Dit noemen we dementie op jonge leeftijd. Dementie op jonge leeftijd heeft vaak een andere verschijningsvorm dan dementie op oudere leeftijd. Ook spelen er vaak andere problemen en vraagstukken dan bij mensen die op oudere leeftijd te maken krijgen met dementie, zoals verlies van werk, veranderingen in een ouder-kindrelatie of erfelijkheid. Uit onderzoek blijkt dat lotgenotencontact één van de specifieke zorgbehoeften is van mensen die te maken krijgen met dementie op jonge leeftijd. Het erkennen en herkennen van onder andere bovenstaande problemen kan helpen in het omgaan hiermee. Daarnaast kunnen lotgenoten tips en ervaringen uitwisselen over dementie op jonge leeftijd, bijvoorbeeld met betrekking tot speciale zorgvoorzieningen in de buurt.

Wat zijn vragen waar u mee zit? Of, heeft u tips waar een ander mogelijk wat aan heeft?

Reageer op: Wat zijn vragen die u wilt stellen? & Heeft u tips voor een ander?

Beantwoorden
    #10106 Reageer
    Jan
    Bijdrager

Mijn “post” bij vasculaire dementie prik ik hier ook maar op het bord , mag dat Astrid ? Ik hoor bij die 10 % , jonger dan 65. Ik heb zelf Vasculaire dementie. Op mijn 46e gediagnosticeerd. Op dit moment ben ik 48 jaar. Vorige week voor controle geweest, gelukkig geen verslechtering van het NPO.
    Graag zou ik in contact komen met lotgenoten. Ook zou ik vrijwilligerswerk willen doen, maar ik kom erachter dat ik veel dingen niet meer kan: hoofdrekenen, schrijven , alles waar factor tijd een rol in speelt …. Zijn er onder de lotgenoten ervaringsdeskundigen ?

Reageer op: Wat zijn vragen die u wilt stellen? & Heeft u tips voor een ander?

Beantwoorden
    #10108 Reageer
    Astrid Hooghiemstra
    Astrid Hooghiemstra
    Sleutelbeheerder

Dat mag zeker Jan. Ik hoop dat er snel lotgenoten reageren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reactie plaatsen

Op het forum kunt u een reactie geven op een bericht van iemand anders. U registreert zich dan met uw emailadres. Uw e-mailadres wordt niet getoond op het forum. Berichten zijn volledig anoniem. Als u melding wilt krijgen van vervolgreacties vink dan de checkbox aan.

Mijn informatie:

Volg ons via