Doneer nu

Hoe heeft u te maken met vasculaire dementie?

• Auteur
  • Hoe heeft u te maken met vasculaire dementie?

Beantwoorden
    #9869 Reageer
    Astrid Hooghiemstra
    Astrid Hooghiemstra
    Sleutelbeheerder

Schade aan de bloedvaten in de hersenen wordt ook wel vasculaire hersenschade genoemd. Wist u dat vasculaire hersenschade naast de ziekte van Alzheimer de meest voorkomende oorzaak is van geheugenklachten en dementie? Geheugenproblemen komen vaak voor na een beroerte, maar vasculaire schade die sluipend ontstaat komt nog veel vaker voor.

Op wat voor manier heeft u te maken met deze ziekte? Heeft u vragen waar u mee zit?

Reageer op: Hoe heeft u te maken met vasculaire dementie?

Beantwoorden
    #10105 Reageer
    Jan
    Bijdrager

Ik heb zelf Vasculaire dementie. Op mijn 46e gediagnosticeerd. Op dit moment ben ik 48 jaar. Vorige week voor controle geweest, gelukkig geen verslechtering van het NPO.
    Graag zou ik in contact komen met lotgenoten. Ook zou ik vrijwilligerswerk willen doen, maar ik kom erachter dat ik veel dingen niet meer kan: hoofdrekenen, schrijven , alles waar factor tijd een rol in speelt …. Zijn er onder de lotgenoten ervaringsdeskundigen ?

Reageer op: Hoe heeft u te maken met vasculaire dementie?

Beantwoorden
    #10906 Reageer
    Zininzicht
    Bijdrager

Mijn zusje (73) heeft te horen gekregen dat ze beginnende dementie heeft.
    Ikzelf merk nog nauwelijks iets, misschien wat bruusker in haar reacties naar anderen.
    Daarnaast heb ik veel contact met mantelzorgers die ik heb geïnterviewd voor mijn boek dat nu bijna klaar is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reactie plaatsen

Op het forum kunt u een reactie geven op een bericht van iemand anders. U registreert zich dan met uw emailadres. Uw e-mailadres wordt niet getoond op het forum. Berichten zijn volledig anoniem. Als u melding wilt krijgen van vervolgreacties vink dan de checkbox aan.

Mijn informatie:

Volg ons via