Doneer nu

Hoe heeft u te maken met de ziekte van Alzheimer?

• Auteur
  • Hoe heeft u te maken met de ziekte van Alzheimer?

Beantwoorden
    #10826 Reageer
    Astrid Hooghiemstra
    Astrid Hooghiemstra
    Sleutelbeheerder

Wist u dat dementie en Alzheimer geen synoniem zijn van elkaar? Alzheimer is een ziekte waarbij eiwitten verkeerd vouwen in de hersenen. Deze ziekte leidt tot dementie. Op wat voor manier hebt u te maken met deze ziekte?

Reageer op: Hoe heeft u te maken met de ziekte van Alzheimer?

Beantwoorden
    #11689 Reageer
    Verdonk
    Bijdrager

Ik ben mantelzorger van mijn echtgenoot. Diagnose sinds 7 jaar

Ik wil graag ervaringen uitwisselen met andere echtparen. Ik heb 23 jaar gezorgd voor mijn moeder met alzheimer waarvan zij 11jaar in een verpleeghuis verbleef. Ik weet dus hoe verschillend het is als het je partner betreft. De emotionele belasting is nu veel zwaarder maar de invloed die ik nu heb om veel in goede banen te leiden is nu veel groter.
    Het moeilijkst vind ik het leiden van mijn eigen leven en het loslaten van veel van mijn persoonlijke contacten. Ik zoek naar een evenwicht.
    Hou vullen anderen dat in?

Reageer op: Hoe heeft u te maken met de ziekte van Alzheimer?

Beantwoorden
    #13835 Reageer
    ysteege
    Bijdrager

Mijn moeder heeft Alzheimer. Ze is doodsbang, heeft waanideen, vergeet alles, is agressief. Kan niet goed praten. Kan wel goed lezen. Ik vind het heel moeilijk en kan haar problemen moeilijk loslaten. Het verpleeghuis is onderbezet met personeel en daardoor geen tijd voor de patienten. Buiten dat is hun onderlinge communicatie slecht waardoor de bewoners geen goede verzorging en medicatie krijgen. De zorgen om mijn moeder beheerst mijn dagelijks leven. Het doet zeer.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reactie plaatsen

Op het forum kunt u een reactie geven op een bericht van iemand anders. U registreert zich dan met uw emailadres. Uw e-mailadres wordt niet getoond op het forum. Berichten zijn volledig anoniem. Als u melding wilt krijgen van vervolgreacties vink dan de checkbox aan.

Mijn informatie:

Volg ons via