Doneer nu

FTD nieuw in mijn leven

• Auteur

Beantwoorden
    #9953 Reageer

Sinds ruim 1 jaar weet ik nu dat mijn vrouw FTD heeft. Voor die tijd hebben we heel vaak een bezoek gebracht aan de huisarts. Verwijzingen naar psycholoog (3 verschillende), een psychiater en dan eindelijk op mijn verzoek naar een neuroloog. Deze verwees ons weer naar het VU. En ja hoor eindelijk een diagnose. Dit heeft totaal 3 jaar geduurd. In het begin van die 3 jaar heb ik echt overwogen om te gaan scheiden. Het geeft rust om een diagnose te hebben en daarmee een stuk rust. Neemt niet weg dat ik mijn vrouw niet meer herken als mijn meisje.
    Fijn dat er dan eindelijk een diagnose is. Internet staat vol met informatie. Dus je leest je suf over dit onderwerp en je wordt er alleen maar onrustig van. Dus ben ik daar mee gestopt. In grote lijnen weet ik veel over deze bizarre ziekte maar ik laat het maar over me heen komen.
    De dagelijkse dingen deden mij in eerste instantie vaak boos worden. Maar ik ben nu in een situatie dat ik de dingen die niet gaan zoals het zou moeten gaan, over mijn schouder gooi. Ik probeer het zoveel mogelijk te relativeren en zo nodig los ik het gewoon zelf op. Ik hoop dat ik met mijn verhaaltje anderen een beetje kan helpen.

Reageer op: FTD nieuw in mijn leven

Beantwoorden
    #9977 Reageer
    Margreet
    Bijdrager

Hallo Pietwaterplanet-nl,

wat goed dat je schrijft! Dank je wel voor het delen van jullie “verhaal”.
    ikzelf werd er niet onrustig van, van het lezen over FTD. De eerste schok, dat het dit was en dat er niets aan te doen was… maar daarna.. veel gelezen en ook gedacht, wat bij een ander zo loopt, hoeft bij ons niet zo te gaan… bij iedereen is het toch weer anders. Allemaal individuen met eigen karakter, verleden, rugzakjes… 😉
    En als ik me druk maak om iets wat uiteindelijk niet gebeurd… tja.
    Dus kijken in het NU.
    -“t nieuwe nu”-
    Makkelijk is en was het niet. Maar het heeft wel geholpen. Dus kijken hoe hij is [m’n man] en daarop verder borduren, meebewegen, flexibel, creatief en inventief zijn….

Heel veel sterkte en wijsheid, begrijp ik dat je vrouw nog wel thuis woont? al wel naar een dagbesteding / dagbehandeling / zorgboerderij o.i.d.
    Hoop dat je mooie lieve mensen om je heen hebt die je kunnen steunen en wellicht ook helpen met dat je zelf nog wat aan ontspanning kan doen bijvoorbeeld.

X Margreet

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door AvatarMargreet.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door AvatarMargreet.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reactie plaatsen

Op het forum kunt u een reactie geven op een bericht van iemand anders. U registreert zich dan met uw emailadres. Uw e-mailadres wordt niet getoond op het forum. Berichten zijn volledig anoniem. Als u melding wilt krijgen van vervolgreacties vink dan de checkbox aan.

Mijn informatie:

Volg ons via